یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معترضان ضد سرمایه‌داری در انگلیس دومین تجمع گسترده خود را در لندن برگزار کردند و مقام‌های کلیسای سنت پُل نیز نسبت به ضررهای مادی تجمع در مقابل کلیسا، هشدار دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشیش اعظم کلیسای سنت پل اعلام کرد: تصمیم بستن این کلیسا در مواجهه با اعتراضات "اشغال لندن" روزانه بیش از 16 هزار پوند برای ما هزینه در بر دارد.

میدان "فینسبری" در منطقه "مورگیت" لندن بعد از تجمع معترضان در مقابل کلیسای سنت پُل، بزرگترین تجمع در این کشور محسوب می‌شود.

مقام ارشد این کلیسا همچنین اعلام کرد، برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم کلیسا به روی عموم بسته خواهد شد.

کشیش اعظم سنت پل همچنین گفت: کلیسا روزانه 20 هزار پوند هزینه برای نگهداری می‌خواهد که بیشتر این میزان از درآمدی که از ورود زائران به این کلیسا جمع آوری می‌شد، تامین می‌شود.

معترضان در سایر مناطق و میادین لندن نیز اعلام کردند تا زمانی که به درخواست‌های آنها برای بهبود شرایط اقتصادی رسیدگی نشود، همچنان به تجمع خود ادامه می‌دهند. حدود 700 تا 1000 معترض در هفته گذشته در میادین لندن تجمع کردند.

از سوی دیگر خبرگزاری شینهوا گزارش داد، معترضان "تسخیر شیکاگو" روز شنبه در "گرنت پارک" تجمع کردند و این در حالی است که هفته گذشته 175 تن در جریان اعتراضات در این پارک دستگیر شدند.

حدود 1500 معترض در خیابان "لسل" و "بلوار جکسون" تجمع کرده و کمپ‌های خود را در "گرنت پارک" برپا کردند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارشی نوشت: معترضان آمریکایی در پارک زاکوتی که محل تجمع معترضان وال استریت (مرکز مالی نیویورک) است با پلیس درگیر شدند.

برخی از رسانه‌های خبری نیز گزارش دادند، درگیری در میان خود معترضان بوده است و مساله مورد مناقشه آنها بر سر ارائه لیستی از درخواست‌های خود به دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا عنوان شده است.

کد خبر 149227
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز